דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

מראש. היא חייבת לשמור על חלונות קבועים. אם לא תגיע ליום הקבוע

בתעלת פנמה, היא תאבד את מקומה בתור.

"לשמחתי, נמל אשדוד הבין את המשמעות. כדי להביא אוניות יקרות

לאשדוד ולנצל תשתית כה מושקעת, חייבים להיכנס ולצאת בזמן. האוניות

הגדולות עולות ים של כסף. דמי חכירה יומיים של אונייה בגודל של 4,000

מכולות הם בהיקף של 40-50 אלף דולרים. לכל אונייה כזו יש ארבעה

סטים של קונטיינרים הממתינים לה בנמל הבא, או שנפרקו בנמל הקודם.

כאשר אונייה כזו מעוכבת, היא מעכבת כ־ 16 אלף מכולות. זו עלות של

מיליוני דולרים, כמו גם עיכובים קשים לסחורה שאותה יש לפרוק ולטעון

בנמלים השונים.

"המושג Just In Time אומר שהאונייה מגיעה ביום שהתבקשה. לא יום

קודם, או יום אחרי כן. אנו נמצאים בעידן שבו לא מחזיקים סחורה במחסנים

אלא דואגים, באמצעות השרשרת הלוגיסטית, לספק את הכמות המוזמנת.

חשוב לציין שהתור התפעולי מבחינתי הוא בסדר גמור. אין כל בעיה עם מתן

עדיפות למטען ביטחוני או חקלאי. בנמל חיפה, עד היום אין תור תפעולי