דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

את כמויות המטענים העוברים בנמל נהוג לחשב במדידה שנתית, מאחר

שחלים שינויים בין חודש לחודש, ובין עונה לעונה. בשנת 2008 , למשל,

עמדה כמות המטענים השנתית בנמל אשדוד על קרוב ל־ 16 מיליוני טונות.

המטען מגיע באונייה ונפרק בנמל, לעתים היישר אל משאיות ייעודיות

הממתינות לו, שמוציאות אותו מחוץ לגבולות הנמל ומובילות אותו אל יעדו.

במקרים אחרים, המטען מאוחסן בשטח הנמל עצמו, עד לבואם של בעליו.

כיצד הפריקה מתבצעת בפועל? את המכולות פורקים מנופי ענק, שחלק

מהם מסוגלים להניף עד 70 טונות בהרמה אחת. אלו הם עגורני גשר,

הנעים בשלושה צירי תנועה. מטען שאינו בתוך מכולה נפרק בדרך כלל

על ידי עגורני זרוע, שהם קטנים יותר, ומסוגלים לשאת כ־ 30-50 טונות.

ישנם גם עגורני שער - עגורן המורכב משני עמודים המחוברים על ידי

קורה אופקית, שעליה נע וו עם גלגלת. אלו מסוגלים לשאת כ 35- טונות.

נמל אשדוד מאכלס עשרות מנופים מסוגים שונים, הפועלים ללא לאות,

24 שעות ביממה (חוץ משבתות וחגים).