דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

מבנה הנמל ומאפייניו

נמל "איתן"

מומחי ספנות מעריכים כי בתוך כעשור תנועת המטענים בנמלי ישראל

צפויה להתרחב ולעמוד על כ־ 66 מיליוני טונות בשנה. רק לשם הפרופורציה,

ראוי לציין כי בשנת 2010 הסתכמה תנועת המטענים ששונעו בנמלי ישראל

בכ־ 43.4 מיליוני טונות. סך המטענים שנפרקו ונטענו בשנה זו בנמל אשדוד

הסתכם בכ־ 18,536 מיליוני טונות - עלייה של 24% אחוזים ביחס לשנת 2009 .

כדי לעמוד בגידול הצפוי, מקדמים ומיישמים בנמל אשדוד כל העת תוכניות

שאפתניות שמטרתן להרחיב ולשכלל את הנמל, המכונה "השער הכלכלי

המוביל של ישראל".

בפועל, מדובר על היכולת לקלוט אוניות גדולות, לאפשר עמידה

בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שירות לקוחות, ולהפוך את נמל אשדוד

לאחד המובילים באגן הים התיכון.

אחד ממפעלי התשתית החשובים ביותר במשק הישראלי הוא נמל "איתן",

שנקרא בעבר "פרויקט היובל" (ראו איזכור שלו בפרק "בראשית הנמל").