דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

אתגר יומיומי

"אי אפשר להשוות נמל לסביבת עבודה כמפעל, למשל", מסביר מהנדס

בטיחות נמלי. "במפעל הכל מוגדר, הסיכונים סטטיים, טריטוריאליים

ומובנים. הסיכונים מוגדרים היטב ואין הפתעות. בנמל, כל אונייה חדשה

שמגיעה לרציף היא מפעל בפני עצמו, מפעל חדש, לא תמיד מוכר. זהו

מפעל נייד עם סיכונים חדשים, מטענים שונים ואתגרים שונים, ולכל אונייה

מוצמדים מנוף, משאית, קבוצה של עובדים ושאר שירותים הנדרשים

לפריקה או לטעינה. תסריט זה חוזר על עצמו כל העת, 24 שעות ביממה,

כל יום, כל שבוע. זאת, בנוסף לתהליכים הקבועים שמתקיימים בנמל, על

הסכנות השונות שהם טומנים בחובם - אם בסדנת עבודה ואם במתקני

התפזורת".

ביום שגרתי, 5,000 כלי רכב בקירוב נעים אל ומחוץ לנמל אשדוד. מלבד

כ־ 1,300 עובדי הנמל, באים ויוצאים משעריו יותר מ־ 2,000 בני אדם: לקוחות,

בעלי מטענים, סוכנים, אנשי משרד הבריאות ועוד. כל אלו זקוקים למידע

על הסיכונים המצויים בנמל.