דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

מגה-שער

כבר בשנת 1996 , במרוצת תכנון נמל היובל, עלה הצורך בהקמת מערך
שערי כניסה חדישים לנמל. כניסת ויציאת המשאיות אל הנמל וממנו נעשתה
מאז ומתמיד דרך שער 5 ושער 2, שכללו מספר מצומצם של מסלולים.
אך נפח התנועה הלך וגדל משנה לשנה, והשערים נהפכו לצוואר בקבוק
משמעותי. בשנת 2005 הוקם, כפתרון זמני בלבד, שער מספר 1, ובו שישה
מסלולים. אבל הייתה זו רק ההקדמה לקראת הדבר האמיתי:
שער הנמל שהוקם לאחר מכן מכיל לא פחות מ־ 32 נתיבים: 14 נתיבי
כניסה ו־ 18 נתיבי יציאה. המספר הרב של הנתיבים הוא רק חלק מהתמונה
הכוללת, שבה מרכז השער את כל הפונקציות בדבר הטיפול במשאיות
במקום אחד ולאורך מסלול אחד, שבו יעברו הנהג ורכבו. כך ייחסך זמן
המתנה וישופר השירות למובילים וללקוחות באמצעות שחרור מהיר של
סחורות מהנמל.
מערך השער כולל בטבורו אזור שזכה לשם Trouble , אליו מוכנסות משאיות
כאשר מתעוררת בעיה באישור הכניסה שלהן. פעולה זו אמורה למנוע פקק