דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

גדול. בנמל אשדוד נפרקים מדי שנה מיליוני טונות של מטעני צובר, בהם

גופרית, גרעינים, דלקים מסוג פטקוק, דשנים וחומרים אחרים. פריקת

מטענים אלו נעשית באמצעות עגורן חופן, היישר אל משאית המתייצבת

מתחת למשפך פריקה, כפי שמקובל בנמלים רבים בעולם. בזמן הפריקה

נושרות אל הרציף שאריות ממטענים אלו. בעונת החורף, בטרם מספיקים

לנקות את הרציף, עלולות השאריות להיסחף לים על ידי מי הגשמים.

התוצאה: זיהום ים, על כל המשתמע מכך.

לאחר בחינה של מגוון פתרונות, נבחר היעיל שבהם: כל רציפי הצובר

והמטען הכללי בפרויקט "נמל איתן" תוכננו עם מערכת ניקוז אחורית,

בשילוב עם בורות שיקוע. אלו מבטיחים שכל שארית מטען שתישאר על

הרציף - גם אם היא זניחה - תיקלט במלואה על ידי בורות השיקוע, ולא

תגלוש לים.