דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

עבודה סיזיפית

החששות מפגיעת צוללות בעת מלחמת העולם השנייה גרמו לסגירתם

הזמנית של שני הנמלים הללו, ועם הקמת מדינת ישראל, נמסר ניהול נמל

יפו לידי חברת "אוצר מפעלי ים". ארבע שנים מאוחר יותר נטל משרד

התחבורה הישראלי את המושכות לידיו, ובשנת 1961 העביר את ניהול

הנמל לידי רשות הנמלים שזה עתה הוקמה.

נמלי יפו ותל אביב פעלו באופן שהיום, תחילת המאה ה־ 21 , קשה להעלותו

על הדעת. לעומת נמל אשדוד העתידי או נמל חיפה, ששכן במפרץ טבעי,

היו אלו נמלי ים פתוח. המשמעות: האוניות לא נכנסו אל תוך מעגן מוגן

ונפרקו או נטענו כאשר הן צמודות לרציף, אלא הן עגנו בים הפתוח, כשהן

נתונות לחסדי מזג האוויר וגלי הים.

אל האונייה שהמתינה בים היו מגיעים צוותים של סוורים על גבי סירות,

שהיו מעין דוברות קטנות שאליהן נפרק המטען. לאחר מכן שטו בחזרה

אל החוף, לשם פריקה סופית. תהליך העמסת האוניות היה זהה, אך בסדר

ההפוך. בימים סוערים במיוחד, שבהם טילטלו גלי הים את האונייה ואת