דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

בראשית הנמל

בצמיחה מתמדת

"כשבאתי לפני עשר שנים לנמל, לא היה כביש לעיר. היה אבק למכביר,

פועלים מאובקים ומפוזרים בשטח, והיום: תראה איזה יופי הנמל הזה,

בניינים, רציפים, כבישים, מזגני אוויר, ממש יופי!" )מתוך ריאיון שנערך

עם מירי קליין, מרכזנית בנמל אשדוד. עלון "נמל אשדוד", אוגוסט 1974 (.

כפי שכבר הוזכר, החל נמל אשדוד את פעילותו מיד עם סיום עבודות

הבנייה. אם ה"ווינגלנד" הייתה האונייה הראשונה שפרקה בו את מטענה,

הרי שהראשונה שהועמסה בו הייתה ה"מלטיאן", שהוטענה בכ־ 55,000

תיבות פרי הדר - יבול שהניבו פרדסי הארץ בחורף 1966 ־ 1965 .

כבר בשנה הראשונה להפעלתו עברו בו 60 אוניות. הנמל, שהשתלב ביעד

הלאומי של חיזוק אזור הדרום, התפתח עם העיר אשדוד, יצר מרחב

הזדמנויות חדש במרכז הארץ ומשך לאזור עסקים ושירותים רבים.

בעשר השנים הראשונות לפעילותו נרשמה בנמל אשדוד עלייה רציפה