דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

נגישות בנמל אשדוד

בעניין זה, אנו כפופים לרגולציה החלה על החברה, אולם בשנת 2014 קיבלה הנהלת החברה החלטה אסטרטגית להקדים את המועדים שנקבעו בתקנות הנגישות. זאת, מתוך הכרה בחשיבות הנושא עבור חברת הנמל והחברה הישראלית ככלל. בהתאם להחלטה זו, עד סוף שנת 2016 חברת הנמל תהיה נגישה לחלוטין – הן במתקניה והן בשירותים שמספקת. יתרה מכך, במקומות בהם הדבר מתאפשר, אנו עושים אף מעבר לנדרש מאתנו ברגולציה.

 

הפיכת הנמל לנגיש כוללת, בין היתר:

  1. התקנת מעליות בבנייני משרדים והנגשת מעליות קיימות
  2. התקנת מערכת עזר לשמיעה, המשדרת ישירות למכשיר שמיעה, מאפשרת שמיעה ללא רעשי הרקע ומסייעת להגברת עצמת הקול.
  3. התקנת מערכת קריאה לסיוע (Call Hear) בכניסה לטרמינל הנוסעים.
  4. התקנת פסים מובילים בריצוף המסייעים להכוונת אנשים עם לקויי ראייה ועיוורים.
  5. התאמה של דלפקי השירות באופן שיאפשר מתן שירות נגיש גם לאנשים עם כסאות גלגלים.
  6. הצבת שילוט נגיש המכוון אל נותני השירות.
  7. התקנת מאחזי יד בבנייני המשרדים.
  8. הצבת שלטי ברייל בנקודות מרכזיות ברחבי החברה, כגון: חדרי דיונים, לשכות ועוד.
  9. הוספת שירותי נכים במבנים שונים.
  10. הוספת חניות נכים ברחבי הנמל.
  11. שיפוץ הכניסות למבנים והתאמתן לתקני הנגישות.
  12. התאמת נתב השיחות של חברת הנמל ויצירת מענה טלפוני נגיש (מוקד שירות טלפוני בחיוג 8020*).
  13. בכל שערי הנמל הותרה הכניסה עם חיית שירות.
  14. הנגשת פינת האוכל במשרדי החברה והתאמתה לאנשים עם כסאות גלגלים.
  15. התאמת פינות הישיבה ברחבי הנמל.
  16. הנגשת נהלים וטפסים – תהליך להנגשת נהלי החברה וטפסים שונים.
  17. רכישה והתקנה של מכשיר ייחודי ומשוכלל (GANGWAY) לטובת עליה וירידה של אנשים עם מוגבלויות אל אניות הנוסעים ומהן. מכשיר זה מהווה אלמנט מנגיש במיוחד הנמצא בשימוש בנמלים אחרים בעולם, והחל מ-2015 לראשונה גם בישראל – בנמל אשדוד.
  18. חברת הנמל כבר סיימה, בין השאר, להנגיש את טרמינל הנוסעים ואת מרכז המבקרים באופן מלא. הנגשת מרכז המבקרים כוללת הנגשת השירות והתכנים המוצגים בו באמצעות הטמעת כתוביות לטובת כבדי שמיעה, התקנת מערכות עזר לשמע אשר מגבירות את עוצמת השמע הדרושה לאדם עם מוגבלות בשמיעה עם אפשרות למעבר למצב T וגם בעזרת אוזניות שהמרכז מספק לאנשים שאין להם מכשיר שמיעה קבוע.   התאמת גובה עבור 2 עמדות בתחנת הניתוב, שילוט מכוון מונגש, הוסדר שירותי נכים  ועוד.
  19. נגישות באתר האינטרנט- בנמל אשדוד רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני לכלל הלקוחות ובשיפור השירות הניתן ללקוחות עם מוגבלות. לשם כך מושקעים מאמצים ומשאבים בהנגשת אתר האינטרנט במטרה להקל על השימוש בו, וכן להפוך את שירותי הנמל באמצעות האתר לזמינים יותר עבור אנשים עם מוגבלות. על מנת לאפשר גלישה בנוחות ובקלות.

 

רמת הנגישות באתר האינטרנט של נמל אשדוד:
אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
האתר תואם את המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ואת המלצות מסמך WCAG2.0 מאת ארגון W3C.
כמו כן, מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי.

 

חשוב לדעת:

• לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים על שימוש בתוכנת NVDA  העדכנית ביותר.

• יש לציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, המסמכים המצורפים (כגון PDF, Word, Excel) וקבצי וידאו מצויים עדיין בשלבי הנגשה ואנו פועלים להשלים זאת.

• במידה ונדרש לכם מסמך המופיע באתר והוא אינו נגיש, אנא פנו אלינו עם קישור למקום ונדאג לכך בהקדם.


פניות בנושא נגישות:
"רכז הנגישות", מר רון ביבס, אשר מתפקידו להוביל ולרכז את פעילות הנגישות בנמל, משמש כתובת לכל פנייה בנושא הנגישות. פניות או בקשות בנושא נגישות, ניתן לפנות לרכז הנגישות באמצעות הקישור המצורף מטה או באמצעות הדואר לפי הכתובת: חב' נמל אשדוד בע"מ, ת.ד 9001, מיקוד 7719100.
לחצו לפנייה לרכז הנגישות בנושא נגישות לאנשים עם מוגבלות.

• חשוב לציין כי בוטקה האישורי כניסה חד יומי לנמל (בצמוד לשער 1) אינו נגיש לאדם עם מוגבלות פיזית.  המבנה אינו באחריות הנמל ואנו עושים מאמצים להביא להנגשתו מול הגורמים האחראים עליו. במידה ואדם עם כיסא גלגלים צריך להגיע לבוטקה יש ליצור קשר עם רכז הנגישות של הנמל.