דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

חברת נמל אשדוד מאשרת את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2024

שאול שניידר, יו"ר הדירקטוריון: "התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי מצביעות על הצלחת החברה לייצר הכנסות משמעותיות, תוך כדי שמירה על רווחיות גם בסביבת מאקרו מאתגרת ובתחרות מול הנמלים הפרטיים, זאת תוך מתן עדיפות לצרכים ביטחוניים על חשבון פעילות עסקית. עובדי החברה התגייסו באופן מופתי לשמירת הרצף התפקודי של המשק הישראלי".

ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד: "הנמל חוזר לרווחיות. הרווח התפעולי ברבעון זה משקף שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות וההכנסות הרבעוניות והרווח התפעולי אף גבוהים מרמתם הממוצעת בשנת 2023 לפני המלחמה. אנו נערכים לאפשרות של גידול מהיר בצמיחה בטווח הקצר ונמצאים בעיצומו של הליך גיוס עובדים על מנת לתת מענה מתאים ושירות מצוין ללקוחותינו. זאת הזדמנות להודות לעובדי נמל אשדוד אשר גם בזכות עבודתם הקשה התאפשרו התוצאות הטובות של הרבעון".

דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות: "אני שמח לראות איך נמל אשדוד ממשיך לפרוח ולהצליח, גם בתקופות קשות ומורכבות. אין ספק שחברת נמל אשדוד מהווה דוגמא לפעילות אחראית ומצליחה של חברה ממשלתית. מדובר בדו"ח מרשים שמלמד על האיתנות הפיננסית של החברה, על חוסן לאומי ורווחיות ראויה לשבח. אני שב ומצדיע לכל המנהלות והמנהלים, לכל העובדות והעובדים ולכל העוסקים במלאכה החשובה הזו. אני גאה בנמל הלאומי שלנו, שממשיך להציג תוצאות יפות וביצועים מרשימים במהלך כל השנה."


עיקרי התוצאות הכספיות:

מחזור ההכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב- 277 מיליוני ₪, גידול של 12% בהשוואה לרבעון קודם בו הסתכמו ההכנסות ב-247 מיליוני ₪. ההכנסות ברבעון זה הינן הגבוהות ביותר בכל אחד מהרבעונים השנה ובשנת 2023.

הנמל מציג ברבעון זה רווח תפעולי של 34 מיליוני ₪, זאת לאחר מספר רבעונים עם הפסד תפעולי, אשר נבע מהשפעות המלחמה. 

מחזור ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 עומד על 738 מיליוני ₪, קיטון של 8% בלבד, לעומת 798  מיליוני ₪ בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. קיטון זה נובע מהשפעות מלחמת "חרבות ברזל", בשני הרבעונים שקדמו לרבעון זה.

הרווח הנקי לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 עומד על  33 מיליוני ₪, לעומת רווח נקי של 45 מיליוני ש"ח  בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023.

ההון העצמי ליום 30 בספטמבר 2024 עמד על 2,627 מיליוני ₪, לעומת  2,764 מיליוני ש"ח ליום 30 בספטמבר 2023 בהשפעת חלוקת דיבידנד למדינה.

הפסד תפעולי[1] לתשעה חודשים הראשונים לשנת 2024, בהשפעת המלחמה, 3 מיליוני ₪, לעומת רווח תפעולי 71 מיליוני ש"ח בתשעה חודשים הראשונים לשנת 2023 ולמעשה ברבעון זה כמעט ונמחק כל ההפסד התפעולי של המחצית הראשונה של השנה.

EBITDA[2] לתשעה חודשים הראשונים לשנת 2024: 91 מיליוני ₪, לעומת 169 מיליוני ש"ח בתשעה חודשים הראשונים לשנת 2023.

ה- EBITDA ברבעון זה- 66 מיליוני שקלים חדשים.

הכנסות מימון, נטו לתשעה חודשים הראשונים לשנת 2024 עומדים על 40 מיליוני ₪, לעומת הכנסות מימון, נטו של 26 מיליוני ש"ח בתשעה חודשים הראשונים לשנת 2023

הרווח הנקי בתשעה חודשים הראשונים של שנת 2024 הסתכם ב- 33 מיליוני שקלים חדשים, זאת בהשוואה לרווח נקי של 45 מיליוני שקלים חדשים.

 

כלל הסעיפים כמפורט להלן הינם בהשפעת מלחמת "חרבות ברזל:

שורת הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות הסתכמה בהפסד מצטבר של 3 מיליוני שקלים חדשים,  בהשוואה לרווח תפעולי לפני הוצאות אחרות שהסתכם ב- 71 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון האחרון נרשם רווח תפעולי של 34 מיליוני שקלים חדשים שקיזז את מרבית ההפסד שנרשם במחצית הראשונה לשנה זו.

ההוצאות האחרות בתשעה חודשים הראשונים של שנת 2024 מסתכמות בכ-23 מיליוני ש"ח, בהשוואה לכ-45 מיליוני שקלים חדשים בתקופה מקבילה אשתקד.

ההוצאות האחרות בתקופה המקבילה כוללות השפעת תוכנית פרישה מרצון, ההוצאות האחרות בתקופה הנוכחית כוללות בין היתר השפעת הסכם מסגרת לעובדי החברה.

הכנסות מימון בתשעה חודשים הראשונים של שנת 2024 הסתכמו ב- 44 מיליוני שקלים חדשים, בהשוואה להכנסות מימון של 28 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד בהשפעת החוזקה היחסית שהפגין שוק ההון למרות השפעות המאקרו של המלחמה.


נתונים עיקריים ברבעון השלישי לשנת 2024

במהלך הרבעון השלישי של שנת 2024 נרשם רווח נקי של 60 מיליוני שקלים חדשים, כאמור זאת בהשוואה להפסד של 26 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם ב- 34 מיליוני שקלים חדשים, בהשוואה לרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בסך של כ- 12 מיליוני שקלים חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות האחרות ברבעון השלישי של שנת 2024 מסתכמות בכ- 1 מיליון ש"ח, בהשוואה להוצאות אחרות בסך של כ-43 מיליוני ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד וכוללות השפעת תכנית פרישה מרצון.

הכנסות מימון, נטו ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכמו ב-33 מיליוני שקלים חדשים בהשפעת תשואות חיוביות של כספים המנוהלים בשוק ההון. בהשוואה להכנסות מימון, נטו בסך של כ- 1 מיליוני ש"ח ברבעון השלישי של שנת 2023.

התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים.


במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בתשעת החודשים הראשונים  של שנת 2024, הסתכם ב-505 אלף מכולות בהשוואה ל 526 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של 4% בהשוואה לקיטון של 11% בסך הפעילות של ישראל. ברבעון האחרון התאושש היבוא לישראל והחברה שמרה על נתח שוק מעל 40%.

במגזר הרכבים – בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 נפרקו בנמל כ-82 אלף רכבים לעומת כ-111 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד. היקף הפריקה הושפע מהותית מירידת היבוא, מסגירת נמל אילת וממגבלות אחסנה שנקבעו על ידי רשות הספנות

מגזר התפזורת – בתשעת החודשים הראשונים  של שנת 2024 נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 6,922 אלפי טון תפזורת, בהשוואה ל- 6,778 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו חלה עלייה בייבוא מוצרי גרעינים ומנגד ירידה בייבוא גרעינים. בענף הבנייה טרם נצפית התאוששות משמעותית.     

היקף המטען הכללי הסתכם ב-709 אלפי טון בהשוואה ל 807 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-12%. בתקופה זו המשיכה מגמת הירידה בכמות המטען הכללי המיובאת לישראל, בעיקר בשל ירידה ביבוא מתכות ועצים, המהווים מרכיב עיקרי במגזר המטען הכללי. הירידה נובעת משערי חליפין וריבית גבוהים, וכן האטה בשל מלחמת "חרבות ברזל". למרות האמור לעיל, הנמל עלה בנתח השוק.

אוניות הנוסעים- מלחמת "חרבות ברזל" עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושה.                                  יחד עם זאת, החל מסוף חודש ספטמבר אוניות נוסעים ישראלים הוסטו מהצפון לנמל אשדוד והנמל נערך במהירות למתן שירות זה בעקבות המצב הביטחוני בצפון.


להלן לינק למצגת הכספית:  

https://anyflip.com/hvel/sxal/



[1] רווח/הפסד תפעולי מהפעילות העסקית, לפני הוצאות אחרות

[2] רווח תפעולי תזרימי​