דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

מנכ"ל נמל אשדוד בוועידת התעשיינים: "קיימת בעיה גלובאלית בשרשרת האספקה. אנו פועלים להשתפר כל הזמן"


מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שיקו ז'אנה, השתתף בפאנל במסגרת ועידת התעשיינים השנתית שהתקיימה באילת, במושב "מאטומ​מציה למפעל אוטונומי: כיצד ייראה מפעל העתיד".

שיקו ז'אנה השתתף לצד ד"ר מלכה ניר, סמנכלית ייצור מתקדם ברשות החדשנות; גב טל קאופמן, יור המועצה למפעלים קטנים ובינוניים, מנכלית ובעלים סימטל ציפויים ומר ראלי קוברסקי, מנכל   BDO OPEX את הפאנל הנחה עו"ד אהוד האוזמן.

בתשובה לשאלה: "מה לנמל אשדוד הארגון המסורתי, לסטארטאפים וחדשנות?" השיב ז'אנה: "זה בדיוק ככה, בהפוך על הפוך. יש לנו אתגר לקחת גוף מסורתי ולהפוך אותו לגוף מתקדם וחדשני שצפוי לפתור בין היתר את התור התפעולי המתארך. 

הקמנו חממה טכנולוגית וקלטנו 40 סטאטראפים, מטובי המוחות בארץ, שעזרו לנו לייעל את העבודה הנמלית. הסטראטאפים נוגעים בין היתר בתחומים של סייבר; הרציפות התפעולית של הנמל היא קריטית למדינה. בזכות הפיתוחים הללו אנחנו מגנים על הנמל מפני מתקפות סייבר. נושא נוסף הוא תחום ה- green tec : יש לנו אתגר להפוך את הנמל לפחות מזהם ולהשקיע בתחום זה רבות. אנחנו רוצים שהפריקה תהיה נקייה יותר, לשמור על אויר נקי ועל ים נקי. אנחנו מנהלים תהליכים לטובת זה. כך למשל אניה שנפרקת בשמונה שעות כיום, בקרוב נוכל לפרוק תוך שעה בלבד. בעזרת האקסלרטור שלנו, נמל אשדוד יהפוך לנמל נקי יותר, יעיל יותר וטוב יותר לסביבה".


שיקו זאנה התייחס גם לנושא הבטיחות בדבריו ואמר: "תהליכי חדשנות בבטיחות צריכים להגיע מלמעלה מהמנכ"ל ולרדת לכל הנאמנים בחברה, שילוו כל פרויקט. נמל הוא כמו מפעל. אנחנו מינינו נאמני חדשנות ועובדים ביחד עם התאחדות התעשיינים שעוזרים לנו לשפר את הבטיחות והיעילות, והלרחיב את הנושא הזה מעבר לנמל".

בסוף הפאנל נגה ניר נאמן, מנחת הכנס שאלה את מנכל הנמל על 50 אוניות הממתינות בנמלי ישראל. שיקו השיב כי מדובר בבעיה גלובלית בשרשרת האספקה העולמית שגורמת להמתנה של עשרות אניות. הוא הוסיף שישנן אניות הממתינות גם מחוץ לנמל אשדוד ושסטאטוס ההמתנה  משתנה ודינמי לאורך היממה . יחד עם זאת, חשוב לראות מה נעשה: מעל 20 אוניות נפרקות בנמל כעת. אנחנו משתפרים כל הזמן.


צילום: מאיר אזולאי​