דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

שחקני חיזוק להפחתת העומסים: חמישה מנופי גשר חדשים נקלטו בנמל אשדוד

בימים אלה נקלטים בנמל אשדוד חמישה מנופי גשר חצי-אוטומטיים שרכשה החברה בכ-208 מיליון שקל. המנופים, המצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שתסייע לתהליך פריקה וטעינה מהיר, יוצבו בטרמינל מכולות חדש אשר הוקם כחלק מההשקעה בחידושו ושדרוגו של רציף 21.

מדובר במנופים מסוג ZENHUA36  מתוצרת חברת ZPMC  הסינית, אחת היצרניות המובילות בעולם. המנופים מותאמים לעבודה עם אוניות ענק בגודל של עד 24,000 TEU  אשר ישמשו את נמל אשדוד לניטול מכולות ומטענים חריגים. גובה כל אחד מהמנופים הוא 140.6 מטר במצב זרוע מורם, ואורך הזרוע הימית של המנוף עומד על 71 מטר. המנופים מותאמים לאוניות ברוחב 62 מטר אשר נושאות כ-24 שורות של מכולות.

 

המנופים מסוגלים להרים מטענים חריגים במשקל כולל של עד 95 טון באמצעות אונקל ייעודי, וכמו כן כל אחד מהמנופים כולל מתקן הרמה מסוג TANDEM  המאפשר ניטול של שתי מכולות מלאות באורך 40 רגל עם משקל כולל של 80 טון. בנוסף, המנופים כוללים אפשרות להפעלה מחדר שליטה מרוחק באמצעות מצלמות ומערכות לייזר מתקדמות המותקנות על המנוף, ואפשרות לעבודה חצי-אוטומטית על ידי קבלת פקודות ישירות ממערכת TOS. באופן זה, המנוף מבצע את הפעולות הקשורות למכולות באוניה באמצעות המערכת, תוך כדי פיקוח של מנופאי. 

 

המנופים אשר עשו את דרכם מסין בתחילת חודש פברואר, הגיעו כאמור לארץ וצפויים להיכנס לעבודה תפעולית מלאה עד חודש ספטמבר הקרוב.

 

שיקו ז'אנה, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, הוסיף: "נמל אשדוד פועל ללא הרף להקלת העומסים שנוצרו כתוצאה ממשבר האספקה הגלובאלי המשבש את פעילות הנמלים המרכזיים בעולם מאז פרוץ הקורונה. מנופי הגשר, לצד מאמצים רבים נוספים, יסייעו לנו לצמצם את התורים התפעוליים ולקדם התנהלות טכנולוגית, מהירה ויעילה יותר."

כניסת מנופים לנמל אשדוד. צילום: פבל טולצינסקי

כניסת מנופים לנמל אשדוד. צילום: פבל טולצינסקי