דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

שינוי נהלים במערך התפעול במטרה לייעל ולקצר זמני המתנת אוניות

במסגרת היערכות זו, קיבל מר סגיס מספר החלטות שינקטו במערך התפעול, ביניהן:

  • אוניות מכולה - יחויבו להעביר מכולות לייצוא עד כ- 8 שעות לפני תחילת הטעינה ואוניה שלא תעשה זאת תאבד את תורה, חברת הנמל תקצה לפחות שני צוותים לאוניה, אוניה שתסרב לעבוד תאבד את תורה התפעולי לטובת האונייה אחריה.
  • אוניות מטען כללי - החברה תקצה מינימום של שני צוותים לאוניה, סוכני יתחייבו למשאיות בכמות מספקת בכל המשמרות. בהעדר משאיות המטען יפורק לשטח על פי החלטת הנמל ומועד שיגורו יתואם עם חברת הנמל, ועוד. מדובר בשינויים מהותיים, שיחייבו את ארגוני המשתמשים לנהוג מתוך ראייה כוללת של טובת כלל הלקוחות ולהתארגן מראש, בצורה שתייעל את הטיפול בכל לקוח ותמנע מצבים של המתנות צוותים לסיום טעינה ועיכובים אחרים.

לדברי מר סגיס, "משימת הנמל היא פריקה וטעינה לשחרור מהיר של האוניות ועל מנת להמשיך במגמת קיצור זמני ההמתנה וייעול השירות, קיבלנו החלטה לבצע מספר תהליכים. יש לזכור כי הנמל נאלץ להתאים עצמו למערך ההובלה היבשתית, הפועל לצערנו רק 12 שעות ביממה. הנמל חייב לעבוד ולהפעיל את משאביו בשלוש משמרות מלאות. אנו דורשים שכל ממשקי השרשרת הלוגיסטית, שהינם בנוסף לעובדי הנמל, יפעלו גם בלילה, בכלל זה  משאיות, נמל מחסנים עורפיים ומפעלים".

בנוסף לכך, חברת נמל אשדוד תמשיך במהלך התגבור הכולל של הנמל בגיוס כוח אדם והשקעה נרחבת בציוד חדש.  כמו כן פנתה חברת הנמל למשרד התמ"ת על מנת לקבל אישור מיוחד לתוספת 10 משמרות לעובד לחודשים הקרובים. הנהלת חברת נמל אשדוד החלה ביישום של תכנית פיתוח ובכוונתה להקדים חלק מההשקעות בציוד, בכפוף לרפורמה בתעריפים ובדמי השימוש.