דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

אוניית ההובלה הימית הגדולה ביותר שהגיעה לישראל!

האוניה הגדולה ביותר שהגיע לישראל! 14,000TEU מכולות!

אורך האוניה 368 מטר והרוחב שלה 51 מטרים גרמו לכך שארבע גוררות פעלו במקביל על מנת להכניסה לנמל ולעגון אותה ברציף.

הקיבולת של האוניה היא 14,080 מכולות ולכן העבודות התפעוליות לפריקה וטעינה של YM WORLD נערכו במשך למעלה משתי יממות. האוניה הגיעה לישראל מנמלי המזרח הרחוק באסיה והיא המשיכה מנמל אשדוד ליוון לטורקיה ובחזרה למזרח הרחוק.

 

הגעת האוניה לרציפי נמל אשדוד התאפשרה לאחר שחברת נמל אשדוד חתמה לפני כשנה על הסכם להבאת אוניות של למעלה מ-14,000 TEU  עם הברית THE ALLIANCE אשר חונכת כעת את קו ההובלה הימית הגדול ביותר לישראל וממנה למזרח הרחוק ולאירופה. על הקו ישייטו 10 אניות ענק בקיבולת של 14000 מכולות בשירות שבועי. תאגיד  הספנות הטאיוואני YANG MING הוא זה שמוביל את הברית THE ALLIANCE וחברת קונמארט היא שמייצגת בבלעדיות את חברת YANG MINGבישראל.

 

על מנת לאפשר את קליטת האוניות ברציפי הנמל יצאה חברת נמל אשדוד לפרויקט מורכב של שדרוג התשתיות הפיסיות בעלות של מיליוני שקלים. בין היתר, הועמקו שני רציפים בנמל בעלות של למעלה מ-4 מיליון שקל, הגבהת שני מנופים שיאפשרו פריקה וטעינה מאוניות של למעלה מ-14,000  מכולות בעלות של כ-8 מיליון אירו, והצטיידות בגוררת חדישה בעלות חכירה של מיליון אירו בשנה.

 

בחברת נמל אשדוד ציינו כי הגעת אוניות הענק לנמלי הים בישראל מאפשרת ליצואנים והיבואנים הישראליים מגוון חדש וגדול של אפשרויות לשינוע מטענים מהמזרח ומאירופה לישראל וממנה.

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי "מעבר לעובדה שנמל אשדוד משתדרג לקראת עידן התחרות, אנו נכנסים לרשימה מצומצמת של נמלים באגן המזרחי של הים התיכון שיש להם את היכולות לקלוט את אוניות הענק. המעבר לקליטת אוניות ענק יסייע רבות ליבואנים ויצואנים בהוזלה של עלויות ההובלה הימית ובכך הוא צפוי לתרום למשק הישראלי ולאזרח הישראלי בהוזלת יוקר המחייה".

 

בלומנטל הוסיף: "כחברה עסקית, נמל אשדוד חייב לשמור על ההובלה שלו בין נמלי הים בישראל ולכן חתמנו עם הברית על הבאת אוניות הענק אשר פותחות בפני היבואנים והיצואנים פתח לעולם חדש בתחום ההובלה הימית".