דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

התחרות בנמלי הים היא הזדמנות לעשות קפיצת מדרגה טכנולוגית, תפעולית ופיננסית בעבודת הנמל

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, השתתף בכנס תחבורה חכמה ותחליפי דלקים בו היה חלק מפאנל בתחום החדשנות הימית שהונחה ע"י חנן כרמלי מ- theDock. בנוסף לבלומנטל השתתפו בפאנל מייקל אייזנברג, שותף בקרן הון סיכון אלף מהבולטות בהיי טק בישראל, וג'ורג' דימופולוס מומחה ראשי ב- DNV-GL, מובילה עולמית בתחום התקינה הימית.

 

בלומנטל התייחס במהלך המושב לתחרות הצפויה בנמלי הים בישראל "נמלי הים בישראל עוברים בשנים האחרונות מהפכה דרמטית" ציין מנכ"ל חברת נמל אשדוד והוסיף "השינויים הללו הם לא טיל טורפדו המגיע מתחת לפני הים, מפתיע אותך ומטלטל את ספינת הענף והמקצוע. השינויים שעוברים נמלי הים בישראל היו גלויים וברורים. בהגינות יש לומר שהשינויים האלו נעשו ע"י הממשלה בהידברות עם הנמלים ועם רשות החברות.

 

בלומנטל הסביר כיצד עידן התחרות מאפשר לחברת נמל אשדוד לחולל שינויים גדולים "ההחלטה על פתיחת שוק הנמלים לתחרות והקמת נמל אשדוד איננה רק שינוי ברגולציה, זהו שינוי מציאות. אנחנו בחברת נמל אשדוד מעדיפים לראות בהחלטה לשנות את המציאות בענף הנמלים ולפתוח אותו לתחרות כהזדמנות לעשות קפיצת מדרגה טכנולוגית, תפעולית ופיננסית בעבודת הנמל, ואף לבצע השקעות בתחום היזמות הטכנולוגית הימית במידת האפשר. אני מעריך שההכנות שעשינו לקראת עידן התחרות יעשו טוב לנמל אשדוד". 

 

בדבריו במושב אמר בלומנטל כי הוא מצפה שגם הרגולטורים יבינו שחברות ממשלתיות המצויות בעידן של תחרות צריכות יחס אחר "עידן התחרות מחייב גם את מקבלי ההחלטות לעשות התאמות אסטרטגיות ברגולציה על החברות הממשלתיות. אחד הדברים שמאוד מקשים עלינו כחברה ממשלתית בעידן התחרות הוא נושא חוק חובת מכרזים. בעוד החברות הממשלתיות מחויבות לעבוד על פי חוק חובת מכרזים, נמלים חדשים שייפתחו לצידנו יהיו פטורים מאותה חובה והדבר יקנה להם יתרון תחרותי בהצטיידות בטכנולוגיות חדשות".

רציפי נמל אשדוד. צילום: נשיונל פוטוגרפיק