דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

שיא בעונת הקרוזים בנמל אשדוד

תחום אוניות הקרוז צובר תאוצה, ושעה שמסלולי הקיץ הגיעו לסיומם, נפתחה עונת הקרוזים לסתיו ולחורף. נמל אשדוד אירח בתחילת נובמבר את אוניית הפאר Jewel of the Seas של חברת רויאל קריביאן, שהגיעה לראשונה לנמל בסיום מסלול במזרח הים התיכון, המכונה ׳הולילנד קרוז׳. באנייה שטו כ-2,000 אורחים, כ-850 אנשי צוות, ומשקלה כ-90 טון ובה 13 סיפונים. 

 

מדובר בעונת שיא לנמל אשדוד, ועד סוף שנת 2019 יפקדו את הנמל כ-45 אוניות קרוז, מדובר בגידול של כמעט פי שלושה בהשוואה לשנה שעברה. בשנת 2020 נמל אשדוד צפוי לרשום גידול של כמעט פי שניים, כאשר נכון לעכשיו קיימות הזמנות של כ-81 אוניות.

 

ענף הקרוז, בראייה גלובאלית, נמצא בצמיחה עקבית של כ-10% בשנה, ובישראל נרשם גידול משמעותי אף יותר. בשנתיים האחרונות, נרשמה עלייה של כ-20% בישראלים היוצאים לשיט, וישראל הינה המדינה הרביעית באירופה באחוז היוצאים לשיט.   

 

משכך, נמל אשדוד רואה בתחום אוניות הקרוז מנוע צמיחה משמעותי, ומשקיע משאבים רבים בהיקפים אדירים לפיתוח תשתיות שיאפשרו את עגינת אוניות הנוסעים. 

 

אורנה הוזמן-בכור, יו״רית דירקטוריון נמל אשדוד, מציינת: ״מדובר בענף אסטרטגי בעל חשיבות עסקית מכרעת, על אחת כמה וכמה על רקע פתיחת הנמלים החדשים. לנמל אשדוד היתה ותישאר ההובלה הגיאוגרפית בשל מיקומו המרכזי, והוא מהווה יתרון משמעותי ליציאה לאתרים היסטוריים ומרכזיים המשולבים בעת עגינת האונייה״.

 

באירוע חגיגי שנערך השבוע בנמל, לרגל קליטת אוניית הקרוז, בירך המנכ״ל בפועל של נמל אשדוד, איציק כהן, את רב החובל של האונייה: ״אני שמח לקבל את פניהם של צוות האונייה ואורחיה. הקפיצה הדרמטית שנמל אשדוד רשם בשנה האחרונה מהווה הבעת אמון משמעותית, נמשיך להעניק רמת שירות ברמה הגבוהה ביותר״.

  

נמל אשדוד הודיע באחרונה על אישור תקציב השקעות בהיקפי ענק של כ-2.4 מיליארד שקל, כחלק מהיערכות הנמל לרפורמה בנמלי ישראל. במסגרת הרפורמה, ייפתחו שני נמלים פרטיים חדשים בסמוך לנמל אשדוד ולנמל חיפה. הוזמן-בכור הוסיפה: ״פתיחת הנמלים לתחרות מעבר לפינה, אולם אתגרים אלה יהפכו את נמל אשדוד לארגון גמיש, יעיל, ומתקדם, שיצליח להציב סטנדרט תחרותי. נוכל לא רק לשרוד את התחרות, אלא לפרוח בה״.

 


צילום: אבי אלבו