חשיבותם של נמלי הים במערך סחר החוץ של ישראל גדול לאין שיעור: נתונים עדכניים מראים כי 98% מסחר החוץ עובר דרך נמלי הים, ופוטנציאל הגידול הכלכלי
לטווח הארוך עומד על 5% בשנה. לתובלה הימית יתרונות רבים מבחינת יעילות, מחיר, קיבולת וכיוצ"ב, ועל כן ניתן להתייחס לנמל כאל "השער הכלכלי" של מדינת ישראל בכל הקשור בסחר בינלאומי.
השינויים הרבים בתחום הספנות, השילוח, ההובלה והנמלים, מביאים לעיתים לאי וודאות וחוסר בהירות לגבי הגורמים האחראים בתהליך
השרשרת הלוגיסטית, בכל שלב ושלב. בספר "עֲבוֹדַת נְמֵלִים" הבאנו בפשטות ובאופן בהיר את התהליכים המרכזיים במערכות היחסים של הנמל, חברות הספנות,
סוכני המכס, חברות ההובלה והיצואנים / יבואנים.
"עֲבוֹדַת נְמֵלִים" מספר מעט על נמל אשדוד ושירותיו, תהליכי העבודה בנמל וכיצד על היבואן/יצואן לעבוד מולו. ניסינו להראות את תחומי האחריות של הנמל
בתוך השרשרת הלוגיסטית. הכנסנו דגשים חשובים והפנינו למקורות מידע מוסמכים וכל זאת בתקווה שמעט מאי הוודאות בתהליך יתבהר.