דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

מתי החל עידן התיירות הימית בנמל?

עוד לפני שנחתם באופן רשמי הסכם השלום בין ישראל למצרים, הסכימו שתי המדינות, בשנת 1975, על מעבר של ספינות ביניהן. זו היתה נקודת הציון ההיסטורית שהחלה את העידן הנוכחי של יציאת ספינות הנופש מנמל אשדוד. הסנונית הראשונה היתה "סטלה פולריס" – ספינת תענוגות שהגיעה הישר מנמל אלכסנדריה המצרי. תוך זמן קצר, הפך נמל אשדוד לגורם משמעותי בענף ה"קרוזים" האזורי, ענף הזוכה בשנים האחרונות לתחייה מחודשת ולביקושים ערים מצד נופשים רבים, הן בישראל והן בעולם כולו.

אבן דרך חשובה צויינה בחודש אפריל 2005: ספינת הטיולים "מג'יק 1" חנכה את מסוף הנוסעים החדש בנמל אשדוד - אירוע שסימל את המשך שגשוגו בארץ, של ענף תיירות הנופש הימי. כיום, משרת טרמינל הנוסעים אלפי נופשים מדי שנה, היוצאים לשיט תענוגות ברחבי הים התיכון.

לצד כל זאת, באפריל 2009 פקדה את נמל אשדוד אוניית נוסעים של חברת MSC - חברת הספנות השניה בגודלה בעולם - במסגרת פיילוט ראשון מסוגו. האוניה נשאה למעלה מ-3,000 נוסעים מרחבי אירופה ולמעלה מ-1,000 אנשי צוות. מסלולה החל ברומא, חלף דרך ישראל והמשיך לאיזמיר, פיראוס ולבסוף- ונציה. החל מינואר 2010 תפקוד האונייה את הנמל פעם בשבוע, באופן קבוע.

הנתונים הסטטיסטיים מורים על כך שמעל ל-60% מכלל פעילות אוניות הנוסעים בישראל מתבצעת דרך נמל אשדוד. בנמל זיהו זה מכבר את הצורך בפיתוח פעילות אוניות הנוסעים, וכך התקבלה ההחלטה להרחיב ולשפר מהותית את אולם הנוסעים. כמובן,  לפיתוח פעילות זו יש חשיבות כלכלית לא רק באופן נקודתי אלא אף לעיר אשדוד כולה.